תהליך קידום אתר

אם פתחתם עסק בגוגל ולא קידמתם אותו אתם יכולים להיות בטוחים שאתם רחוקים מלממש את הפוטנציאל השיווקי שלכם. כמובן שקידום אתרים אורגני לא אמור להיות תמיד תהליך הקידום היחיד או המרכזי ולפעמים יש תחומים שהוא פשוט לא יעיל בהם, ובכל זאת, כדאי לכם להכיר את עולם ה SEO עוד לפני שאתם פותחים את העסק. כך מתבצע תהליך קידום אתרים אורגני:

שלב ראשון: הבנת תחום העיסוק

על המקדם שבחרתם להבין את מהות העסק שלהם. עליו לדעת מה מייחד אתכם מהמתחרים ומי הם  בכלל המתחרים העיקריים שלכם. מהם הנושאים הכי ריווחים בעסק שלכם ומה פחות, מה האזור שאתם מכוונים אליו, מיהו קהל היעד שלכם ועוד. הוא יכול לראיין אתכם בנושא בעל פה או פשוט לבקש מכם לענות אל שאלון. אפשר לשלב כאן גם את שלב חקר המתחרים.

שלב שני: חקר מילות מפתח

בעזרת כלים שבודקים את השלמות גוגל והכלי לתכנון מילות המפתח של גוגל, מקדם האתרים שלכם יעשה חקר מילות מפתח מקיף. עליכם להיות מעורבים במחקר כי אתם מכירים יותר טוב ממנו את קהל היעד.  חשוב לתת פידבק על המחקר, לכוון אותו ולתת דגשים כך שהמחקר יהיה לא רק לשביעות רצון המקדם אלא בעיקר לשביעות רצונכם. יש לבקש לקבל ממנו את חקר מילות המפתח מוגש בקובץ אקסל כולל טווחי או נפחי חיפוש.

SEO - קידום אתרים

אופטימיזציה לאתר

לאחר שחקר מילות המפתח הושלם, הגיע הזמן לעשות אופטימיזציה. זהו תהליך רחב. תהליך זה הוא בעצם הבסיס לקידום האתר. יש לתת גדש לדברים הבאים:

היררכיה – לדאוג שלאתר יש מבנה היררכי נכון של קטגוריות ותת קטגוריות כך שלמשתמש יהיה קל וברור לנווט באתר. היררכיה היא גורם מכריע ביצרית חווית משתמש איכותית. על המשתמש להגיע לכל מקום באתר תוך 2-3 קליקים.

מהירות – רוב החיפושים באתר מתבצעים היום דרך המכשירים הניידים. ולכן חשוב במיוחד לדאוג שהאתר יאוחסן בשרת מהיר. כמו כן, חשוב לדאוג שאין גורמים באתר שהופכים את הטעינה לאיטית כמו תמונות כבדות, קוד לא טוב ועוד. חשוב לבצע בדיקה דרך כלים שבודקים את מהירות האתר. אפשר לקבל על כך גם נתונים דרך גוגל אנליטיקס.

תוכן איכותי – חשוב להפקיד שהאתר מורכב מתוכן איכותי ומעניין לאתר לטובת יצירת אחוז כמה שיותר גבוהה של המרות. יש להקפיד שאין תוכן כפול באתר ותכנים דלים וקצרים מידי.

נתוני מטא –  יש לוודא שכל דף באתר כולל נתוני מטא רלוונטיים בהתאם לחקר מילות המפתח.

ישנם עוד הרבה דברים שחשוב לבדוק. לרשימת המלאה של הבדיקות שיש לבצע לאתר –  לחצו כאן

כדאי לדעת: באתרים קטנים האופטימיזציה היא עניין של כמה ימים או שבועות. באתרי ענק היא יכול להיות תהליך מתמשך ואפילו בלתי נגמר.

שלב שלישי: בניית קישורים

אף על פי שחשיבות הקישורים הנבנים לאתר הולכם ויורדת עם הנשים, בתחומים תחרותיים לא ניתן להגיע למיקומים טובים ללא קישורים. חשוב לבנות קישורים מאתרים חזקים, בעלי סמכות טובה ולהקפיד לעשות זאת דרך מאמרים חדשים ולא דרך מאמרים קיימים. קישורי פוטר הם אומנם הקישורים החזקים ביותר, אבל הם גם הקשים ביותר להשגה. בעת בניית קישורים לאתר יש להקפיד על הפרמטרים הבאים:

  • רלוונטיות – לבנות מנושאים זהים לאתר או נושאים קרובים. אפשר לבנות מטכנאי דודי שמש לאתר של אינסטלטור כי מדובר בתחום משיק. אבל לבנות מאתר של מאפרת לאתר של השכרת רכבים זאת תהיה טעות גדולה.
  • גיוון בטקסט עוגן – יש להפקיד על בנייה מגוונת על הטקסט המקשר לאתר ולא לבנות רק על מילות המפתח המרכזיות. בנו גם על שם מותג, כתובת URL, מילת מפתח בתוך משפט ועוד.
  • אל תגזימו בכמות – 3-5 קישורים לאתר קטן זאת כמות טובה. כמות גדולה מידי של קישורים, עשרות בחודש, עלולה להדליק נורה אדומה אצל גוגל. הקפידו על איכות ולא על כמות.

קידום אתרים בגוגל

שלב רביעי וקבוע: בקרה, ניטור אנליזה ושיפור

זהו למעשה תהליך שמתבצע על בסיס קבוע. יש לחבר את האתר לגוגל אנליטיקס וכלי מנהל האתרים ולעקוב אחרי נתוני האתר והתנהגות הגולשים. שם אפשר לזהות בעיות בסריקה, לראות על איזה מילים מופיע האתר ומה אחוז ההקלות ולשפר אותו בהתאם ועוד. כמו כן, חשוב להשתמש בכלי חיצוניים כמו קופיסקייפ על מנת לוודא שלא מעתיקים מהאתר שלכם תוכן.

חשוב מאוד: להקפיד על קבלת דו”ח עבודה שקוף אחת לחודש מהמקדם הכולל את כל מה שהוא עשה.

 

תוך כמה זמן רואים תוצאות?

לפי גוגל, התוצאות מתחילות להגיע בטווח שבין 4-12 חודשים אך אין להתייחס לכך באופן גורף. ככל שהתחום תחרותי יותר כך ייקח יותר זמן לראות תוצאות. יחד עם זאת, גם לאיכות הקידום יש השפעה רבה ולכן קידום אתרים בתקציב נמוך בתחומים תחרותיים מאוד זאת טעות גדולה. קישורים איכותיים ותוכן ארוך ואיכותי הם פקטורים חשובים להצלחת האתר. ישנם תחומים שבהם אפשר לראות תוצאות תוך כמה חודשים בעוד שבתחומים אחרים התהליך ייקח יותר משנה. הדבר תלוי גם במתחרים ובאופן בו הם מקודמים.

ביצוע פעולות SEO לצורך קידום האתר בגוגל

איך מודדים תוצאות?

נהוג לחשוב שהמיקומים הם הדבר החשוב ביותר במדידת תוצאות. למיקומים אין כל חשיבות אם הם לא יוצרים פניות. ברשת תמצאו מספיק אתרים שנמצאים במקום הראשון, אבל כל האתרים שמתחתם ברשימה מייצרים הרבה יותר פניות מעקבות סיבות כמו אמינות גבוהה יותר, כותרות ותיאורים טובים יותר, חוות משתמש הרבה יותר טובה ועוד. אז אם כל הכבוד למקומי האתר, יש לכך חשיבות רבה, אבל בסופו של דבר, כמות הפניות לאתר ולא משנה באיזה מיקומים הוא נמצא, היא זאת שקובעת את הצלחת הקידום.

טיפ: הגדירו מראש אסטרטגיית קידום, תאמו ציפיות וסמנו מטרות. למשל ישנם תחומים במסגרתם לקידום המקומי תהיה את המשמעות הגדולה יותר כך שקידום מילים גנריות וכלליות כדבר שנמצא במרכז הקידום עלול להסתבר כבזבוז זמן.