תוכן ושירותים איכותיים באתר

יצירת תוכן מרתק ושימושי בוודאי ישפיע על אתר האינטרנט שלך יותר מכל הגורמים האחרים שנידונו כאן. משתמשים יודעים לזהות תוכן טוב כשהם נתקלים בו, וירצו בוודאי להפנות משתמשים אחרים אליו. הפניה זו יכולה להיות דרך פרסומים בבלוגים, שירותי מדיה חברתיים, דואר אלקטרוני, פורומים או אמצעים אחרים. הפניות אורגניות או מפה לאוזן הן מה שעוזר לבנות את המוניטין של האתר שלך הן עם משתמשים והן עם Google, ורק לעיתים רחוקות ניתן להשיג זאת ללא תוכן איכותי.

 

התוכן שאתה יוצר יכול להיות על כל נושא אפשרי, ובכל זאת נפרט להלן כמה שיטות עבודה מומלצות:

שיטות עבודה מומלצות לתוכן

כתוב טקסט קריא – משתמשים נהנים מתוכן כתוב היטב וקריא.
הימנע מ:
 כתיבת טקסט מרושל עם שגיאות כתיב ודקדוק.
 הטבעת טקסט בתמונות עבור תוכן טקסטואלי (משתמשים עשויים לרצות להעתיק ולהדביק את הטקסט, ומנועי חיפוש לא יכולים לקרוא אותו).

שמור על סדר סביב הנושא – תמיד טוב לארגן את התוכן כך שלמבקרים יהיה ברור היכן נושא אחד מתחיל ואחר מסתיים. חלוקת התוכן לקטעים או חלקים לוגיים עוזרת למשתמשים למצוא את התוכן המבוקש מהר יותר.
הימנע מ:
 העמסת כמויות גדולות של טקסט על נושאים שונים בדף, ללא הפרדה לפסקאות, כותרות משנה או חלוקה לרמות.

השתמש בשפה הרלוונטית – חשוב על המילים שמשתמש עשוי לחפש כדי למצוא קטע מהתוכן שלך. משתמשים היודעים רבות על הנושא עשויים להשתמש במילות מפתח שונות בשאילתות החיפוש שלהם מאשר מישהו שהנושא חדש לו. לדוגמה, אוהד בייסבול ותיק עשוי לחפש [nlcs], קיצור של National League
Championship Series, בעוד אוהד חדש עשוי להשתמש בשאילתה כללית יותר, כגון [ baseball playoffs]. צפיית הבדלים אלה מראש בהתנהגות החיפוש והתמודדות עמם בעת כתיבת התוכן (באמצעות שילוב טוב של ביטויי מפתח) יכולה להפיק תוצאות חיוביות. Google AdWords מספק כלי מילות מפתח שימושי, העוזר לך לגלות וריאציות חדשות של מילות מפתח ולהציג את נפח החיפוש המשוער עבור כל מילת מפתח. כמו כן, כלים למנהלי אתרים של Google מספקים את שאילתות החיפוש הפופולריות שבהן מופיע האתר שלך ואת השאילתות שהובילו את רוב המשתמשים את האתר שלך.

צור תוכן רענן וייחודי – תוכן חדש לא רק יגרום למבקר קיים לחזור שוב ושוב, אלא גם יביא מבקרים חדשים.
הימנע מ:
 סידור מחדש (או אפילו העתקה) של תוכן קיים שיספק תמורה נוספת מועטה בלבד למשתמשים.
 גרסאות כפולות או כמעט כפולות של תוכן באתר (מידע נוסף על תוכן כפול).

הצע תוכן או שירותים בלעדיים – שקול ליצור שירותים שימושיים חדשים שאינם מוצעים בשום אתר אחר. באפשרותך גם לכתוב מחקר חדש, כתבת חדשות מלהיבה, או לנצל את בסיס המשתמשים הייחודי שלך. ייתכן כי לאתרים אחרים אין את המשאבים או המומחיות לעשות דברים אלה.

צור תוכן קודם כל עבור המשתמשים שלך, לא עבור מנועי החיפוש – תכנון האתר שלך בהתאם לצורכי המבקרים שלך תוך הבטחה כי האתר נגיש למנועי חיפוש מניב בדרך כלל תוצאות חיוביות.
הימנע מ:
 הוספת מילות מפתח מיותרות רבות המכוונות למנועי חיפוש, אך מפריעות או מטופשות.
 הצגת בלוקים של טקסט כגון "נעשה שימוש בשגיאות כתיב רבות כדי להגיע לדף זה", המוסיפים ערך מועט למשתמשים.
הסתרת טקסט ממשתמשים בצורה מטעה, אך הצגתו בפני מנועי חיפוש.

המאמר פורסם במקור בתאריך 13.11.09 על ידי Google וכל הזכויות שמורות להם.