שיפור מבנה כתובת הURL

יצירת קטגוריות ושמות קבצים תיאוריים עבור המסמכים באתר האינטרנט שלך יכול לעזור לך לארגן טוב יותר האתר אך גם לאפשר סריקה טוב יותר של המסמכים שלך על-ידי מנועי חיפוש. כמו כן, היא יכולה ליצור כתובות URL נוחות ו"ידידותיות" יותר עבור אנשים הרוצים לקשר אל התוכן שלך. מבקרים עלולים להירתע מכתובות URL ארוכות מאוד ומעורפלות, המכילות מילים מוכרות מעטות. כתובות URL כאלה עלולות להיות מבלבלות ולא ידידותיות. למשתמשים יהיה קשה לזכור את ה – URL או ליצור אליו קישור. כמו כן, משתמשים עשויים לחשוב כי חלק מה – URL אינו נחוץ, בייחוד אם ה – URL כולל פרמטרים בלתי מוכרים רבים. הם עלולים להשמיט חלק זה ולנתק את הקישור. משתמשים מסוימים עשויים לקשר את הדף שלך תוך שימוש ב – URL של הדף כטקסט הקישור (anchor text). אם ה – URL שלך מכיל מילים רלוונטיות, הוא מספק למשתמשים ולמנועי החיפוש מידע רב יותר על הדף מאשר מזהה או פרמטר בעל שם מוזר. לבסוף, זכור כי ה – URL אל מסמך מוצג כחלק מתוצאת חיפוש ב – Google, מתחת לכותרת המסמך וקטע הטקסט מתוכו. כמו הכותרת וקטע הטקסט, מילים ב – URL יופיעו בתוצאת החיפוש בגופן מודגש, אם הן מופיעות בשאילתת המשתמש. להלן דוגמה נוספת המציגה URL בתחום שלנו עבור דף המכיל מאמר על כרטיסי הבייסבול היקרים ביותר. המילים ב – URL עשויות למשוך משתמש חיפוש יותר מאשר מספר מזהה, כגון .www.brandonsbaseballcards.com/article/102125/

Google טוב בסריקת כל סוגי מבני ה – URL, גם אם הם מורכבים למדי, אך הקדשת הזמן ליצירת כתובות URL פשוטות ככל האפשר הן עבור משתמשים והן עבור מנועי חיפוש יכולה לעזור. מנהלי אתרים מסוימים יכולים לבצע זאת על-ידי שכתוב כתובות ה – URL הדינמיות לכתובות סטטיות; אמנם ל – Google אין בעיה עם זה, אך ברצוננו לציין כי זהו הליך מתקדם ואם אינו מבוצע כהלכה, הוא עלול לגרום לבעיות בסריקת האתר שלך. לקבלת מידע נוסף על מבנה URL טוב, אנו ממליצים על הדף הזה במרכז העזרה של Webmaster בנושא יצירת כתובת URL ידידותיות ל – Google.

המאמר פורסם במקור בתאריך 13.11.09 על ידי Google וכל הזכויות שמורות להם.