שיטות עבודה מומלצות לניווט באתר

צור היררכיה הזורמת באופן טבעי – הקל על משתמשים ככל האפשר לעבור מתוכן כללי לתוכן הספציפי יותר שבו הם מעוניינים באתר שלך. הוסף דפי ניווט כאשר הדבר נראה הגיוני והוסף אותם ביעילות למבנה הקישורים הפנימי שלך.
הימנע מ:
 יצירת רשתות מורכבות של קישורי ניווט, לדוגמה, קישור כל דף באתר לכל דף אחר.
 הגזמה בפריסה והחיתוך של התוכן שלך (לוקח 20 לחיצות כדי להגיע לתוכן עמוק)

 השתמש בעיקר בטקסט לצורך ניווט – שליטה ברוב הניווט מדף לדף באתר באמצעות קישורי טקסט מקל על מנועי חיפוש לסרוק ולהבין את האתר שלך. משתמשים רבים מעדיפים גם הם גישה זו על פני אחרות, בייחוד בהתקנים מסוימים שייתכן שאינם יודעים לטפל ב – Flash או JavaScript.
הימנע מ:
 שימוש בניווט המבוסס כולו כל תפריטים נפתחים, תמונות או הנפשות (מנועי חיפוש רבים, אך לא כולם, יכולים לגלות קישורים כאלה באתר, אך אם משתמש יכול להגיע לכל הדפים באתר דרך קישורי טקסט רגילים, הדבר ישפר את הנגישות של האתר שלך; מידע נוסף בנושא כיצד Google מטפל בקבצים שאינם קובצי טקסט.

 השתמש בניווט היררכי (breadcrumb navigation) – ( שביל ניווט breadcrumb) הוא שורה של קישורים פנימיים בראש או בתחתית הדף, המאפשרת למבקרים לנווט במהירות חזרה אל מקטע קודם או אל דף הבסיס. שבילי ניווט רבים כוללים את הדף הכללי ביותר (בדרך כלל דף הבסיס) כקישור הראשון השמאלי ביותר ומפרטים את המקטעים הספציפיים יותר מימין.

 הצב דף מפת אתר HTML באתר שלך והשתמש בקובץ XML Sitemap – דף מפת אתר פשוט עם קישורים אל כל הדפים או אל הדפים החשובים ביותר (אם יש לך מאות או אלפים) באתר שלך יכול להיות מועיל. יצירת קובץ XML Sitemap עבור האתר שלך עוזרת להבטיח כי מנועי חיפוש יגלו את הדפים באתר.
הימנע מ:
 דף מפת אתר HTML שאינו מעודכן, המכיל קישורים מנותקים
 יצירת מפת אתר HTML שפשוט מפרטת דפים מבלי לארגן אותם, לדוגמה לפי נושא

 שקול מה קורה כאשר משתמש מסיר חלק מה- URL – משתמשים מסוימים עשויים לנווט באתר בדרכים שונות, ועליך לצפות זאת מראש. לדוגמה, במקום להשתמש בקישורי שבילי הניווט בדף, משתמש עשוי להשמיט חלק מה – URL בתקווה למצוא תוכן כללי יותר. הוא עשוי לבקר בדף אך ,http://www.brandonsbaseballcards.com/news/2008/upcoming-baseball-card-shows.htm
לאחר מכן להזין /http://www.brandonsbaseballcards.com/news/2008 בשורת הכתובת של הדפדפן, מתוך מחשבה כי קישור זה יציג את כל החדשות משנת 2008. האם האתר שלך מוכן להצגת תוכן במקרה זה, או האם יציג בפני המשתמש שגיאה 404 ("הדף לא נמצא")? מה ביחס למעבר לרמת ספרייה אחת
?http://www.brandonsbaseballcards.com/news/ לכתובת למעלה

 השתמש בדף 404 יעיל – משתמשים יגיעו מדי פעם לדף שלא קיים באתר שלך, על-ידי הפעלת קישור מנותק או הקלדת URL שגוי. דף 404 מותאם אישית, המנחה את המשתמשים חזרה אל דף פעיל באתר, יכול לשפר מאוד את חוויית המשתמש. דף 404 שלך צריך לכלול קישור חזרה אל דף הבסיס, ויכול גם לספק קישורים אל תוכן פופולרי או תוכן קשור באתר. Google מספקת רכיב גרפי (ווידג'ט) 404 שניתן להטבעה בדף 404 כדי לאכלס אותו אוטומטית בתכונות שימושיות רבות. באפשרותך גם להשתמש בכלים למנהלי אתרים של Google כדי לחפש את המקורות של כתובות URL הגורמים לשגיאות "לא נמצא".
הימנע מ:
 מתן אפשרות ליצירת אינדקס של דפי 404 באתר שלך במנועי חיפוש (ודא כי שרת האינטרנט שלך מוגדר לספק קוד מצב 404 HTTP כאשר נשלחת בקשה לדפים שאינם קיימים)
 הצגת הודעה מעורפלת בלבד, כגון "לא נמצא", "404" או אי הצגת דף 404 כלל
 שימוש בעיצוב עבור דפי 404 שאינו תואם לשאר האתר.

המאמר פורסם במקור בתאריך 13.11.09 על ידי Google וכל הזכויות שמורות להם.