ניווט באתר

ודא כי האתר שלך קל לניווט הניווט באתר אינטרנט צריך לעזור למבקרים בו למצוא במהירות את התוכן שבו הם מעוניינים. הוא גם יכול לעזור למנועי חיפוש להבין איזה תוכן חשוב לדעת מנהל האתר. למרות שתוצאות החיפוש של Google מסופקות ברמת הדף, Google אוהב גם לדעת מה תפקידו של הדף בתמונה הכוללת של האתר.

לכל האתרים יש דף בית או "בסיס", שהוא לרוב הדף המבוקש ביותר באתר ונקודת ההתחלה לניווט עבור מבקרים רבים. אלא אם האתר שלך כולל רק קומץ דפים, עליך לחשוב על האופן שבו מבקרים יעברו מדף כללי (דף הבסיס) לדף המכיל תוכן ספציפי יותר. האם יש לך די דפים הסובבים סביב נושא ספציפי, שיהיה הגיוני ליצור דף המתאר דפים קשורים אלה (לדוגמה, דף בסיס – > פירוט נושאים קשורים – > נושא ספציפי)? האם יש לך מאות מוצרים שונים שאותם יש לסווג בדפי קטגוריות וקטגוריות משנה רבים?

מפת אתר (sitemap באותיות קטנות) היא דף פשוט באתר, המציג את המבנה של אתר האינטרנט, וכולל בדרך כלל פירוט היררכי של הדפים באתר. מבקרים עשויים לבקר בדף זה אם הם מתקשים למצוא דפים באתר. למרות שגם מנועי חיפוש יבקרו בדף זה, כדי לקבל כיסוי סריקה טוב של הדפים באתר שלך, הוא נועד בעיקר עבור מבקרים אנושיים.

קובץ XML Sitemap (באותיות רישיות), שאותו ניתן לשלוח דרך כלים למנהלי אתרים של Google, מאפשר ל – Google לגלות בקלות רבה יותר את הדפים באתר שלך. שימוש בקובץ Sitemap מהווה גם דרך (אם כי לא מובטחת) לומר ל – Google איזו גרסה של URL תעדיף כ – URL הקנוני (לדוגמה, /http ://brandonsbaseballcards.com או /http://www.brandonsbaseballcards.com; מידע נוסף במהו תחום מועדף). Google עזרה ליצור את סקריפט המקור הפתוח יוצר Sitemap כדי לעזור לך ליצור קובץ Sitemap עבור האתר שלך. כדי ללמוד עוד על Sitemaps, מרכז העזרה של Webmaster מספק מדריך שימושי לקובצי Sitemap.

המאמר פורסם במקור בתאריך 13.11.09 על ידי Google וכל הזכויות שמורות להם.