כתיבת טקסט קישור (anchor text)

טקסט קישור (anchor text) הוא הטקסט הלחיץ שהמשתמשים יראו כתוצאה של קישור, והוא תחום בתג הקישור <a href="…"></a>.
טקסט זה אומר למשתמשים ול – Google משהו על הדף שאליו אתה מקשר. קישורים בדף יכולים להיות פנימיים – מצביעים אל דפים אחרים באתר, או חיצוניים – מובילים אל תוכן באתרים אחרים. בכל אחד ממקרים אלה, ככל שטקסט הקישור יהיה טוב יותר, כך יהיה למשתמשים קל יותר לנווט ול – Google להבין במה עוסק הדף שאליו אתה מקשר.

שיטות עבודה מומלצות עבור טקסט קישור

בחר טקסט תיאורי – על טקסט הקישור המשמש לקישור לספק לפחות מושג בסיסי על נושא הדף המקושר אליו.
הימנע מ:
 כתיבת טקסט קישור כללי, כגון "דף", "מאמר" או "לחץ כאן".
 שימוש בטקסט שאינו קשור לנושא או שאין לו קשר לתוכן של הדף המקושר.
 שימוש ב – URL של הדף כטקסט הקישור ברוב המקרים (אם כי ישנם שימושים לגיטימיים בהחלט לכך, כגון קידום או הפניה לכתובת של אתר אינטרנט חדש).

כתוב טקסט תמציתי – השתמש בטקסט קצר אך תיאורי – בדרך כלל כמה מילים או ביטוי קצר.
הימנע מ:
 כתיבת טקסט קישור ארוך, כגון משפט ארוך או פסקת טקסט קצרה

עצב קישורים כך שיהיה קל לזהות אותם – אפשר למשתמשים להבחין בקלות בין טקסט רגיל לטקסט הקישור של הקישורים שלך. התוכן שלך יהיה פחות שימושי אם משתמשים יפספסו את הקישורים או ילחצו עליהם בטעות.
הימנע מ:
 שימוש ב – CSS או עיצוב טקסט המציג קישורים כמו טקסט רגיל.

חשוב על טקסט קישור גם עבור קישורים פנימיים – ייתכן כי אתה חושב בדרך כלל על קישור במונחים של הצבעה לאתרי אינטרנט חיצוניים, אך הקדשת תשומת לב רבה יותר לטקסט הקישור המשמש עבור קישורים פנימיים יכול לעזור למשתמשים ול – Google לנווט טוב יותר באתר שלך.
הימנע מ:
 שימוש בטקסט קישור עמוס במילות מפתח או ארוך מאוד רק עבור מנועי חיפוש.
 יצירת קישורים מיותרים שלא תורמים לניווט המשתמש באתר.

 

המאמר פורסם במקור בתאריך 13.11.09 על ידי Google וכל הזכויות שמורות להם.