כך תוודאו שחברת הקידום אינה מנצלת לרעה את האתר שלכם

לפני שנותנים אור ירוק לקידום האתר חשוב לא רק לבדוק שהחוזה תקין והוגן אלא גם לוודא תוך כדי הקידום עצמו שהאתר שלכם לא מנוצל לרעה ע"י מומחה קידום אתרים ושלא קורה מצב שאתם משלמים אלפי שקלים, אבל בפעול לא עושים לכם כלום כי אתם בכל מקרה ממוקמים טוב בגוגל.

 

בחלוקה גסה, את לקוחות הקידום בארץ ניתן לחלק ל 2:

  1. אלה שנותנים את העבודה לחברת קידום אתרים ולא בודקים מה הם עושים מלבד הצצה בדו"ח החודשי.
  2. אלה שבודקים, מודעים ו/או דורשים לקבל עדכון על כל דבר קטן שהמקדם עושה באתר שלהם.

אין לי כוונה לשפוט לטובה או לרעה אף אחד מבעלי העסקים. זה לא הנושא של הפוסט הזה. אבל במקרים רבים נוכחתי לגלות, שחוסר מודעות ומעקב אחרי האתר של בעל העסק עצמו, הובילו לכך שהאתר נוצל לצרכי מקדם האתרים על חשבון הלקוח. אז כדי שלא ינצלו אתכם כדאי שתבדקו שלא נפלתם קורבן לדברים הבאים.

 

קישורים

הוצאת קישורים ללא אישור – יש מקדמים שלא מוציאים בכלל קישורים מאתרי לקוחות. יש מקדמים שלא שואלים את הלקוח שלהם אם אפשר להוציא קישורים מהאתר שלהם ויש מקדמים שמבקשים רשות, או ממליצים להוציא קישורים כי מאמר חדש יתרום לקידום האתר וגם יהיה קל יותר להשיג קישורים. מקדם אתרים שלא שואל את הלקוח שלו לגבי הוצאת קישורים מאתרו עושה פעולה ממש לא הוגנת לדעתי. לכן, לפני שאתם חותמים חוזה, חשוב מאוד לברר את העניין הזה. לא אחת קורה שאנשי SEO, מוציאים קישורים למתחרים ישירים וכך פוגעים בלקוח שלהם. אם הלקוח מסכים להוציא למתחריו כדי לקבל ממתחרים אחרים –  זה בסדר. אבל אם זה נעשה ללא אישורו – לדעתי מדובר בניצול מוחלט. עם ובלי קשר, אם כבר מוציאים למתחרים –  עדיף שזה לא יהיה מאותו אזור בארץ.

הוצאת קישורים בנושאים לא קשורים –  אישרתם לחברת קידום אתרים להוציא קישורים מהאתר שלכם לטובת השגת קישורים טובים בחזרה אליכם? חשוב להבין: החלפת קישורים בריאה היא כזו שמבוססת על רלוונטיות. כלומר הוצאת קישורים באותו נושא או בנושא קרוב. תבדקו איזה מאמרים המקדם שלכם מכניס לאתר שלכם כדי להוציא מהם קישורים. אם יש לכם למשל אתר בנושא קייטרינג, והוא מוציא ממנו לאולם אירועים –  זה הגיוני ומוצדק. יש קשר נושאי. חשוב לוודא שמאמר עצמו רלוונטי לשני המקורות. אם יש לכם אתר בנושא קידוח בטון והוא מוציא לאתר בנושא חופשות ברומא, לא רק שהוא עושה נזק לכם ע"י הכנסת תוכן לא קשור עם קישור לא רלוונטי –  הוא גם עושה עבודה לא טובה ללקוח שלו. במקרה כזה, הסכנה היא שהאתר שלכם יחשב לספאמי ע"י גוגל. אמנם 2-3 קישורים כאלה, לא יעשו לכם נזק. אבל אם זה הופך לעניין קבוע –  אתם בדרך הישירה למועדון הספאמרים.

חברת קידום אתרים SEO

רמת התוכן ותדירותו

כאשר אתם חותמים על חוזה. חשוב מאוד להבין כמה תוכן אתם אמורים לקבל מחברת הקידום ובאיזה רמה. ריטיינר של תוכן איכותי יהיה גבוהה באופן משמעותי מריטיינר של תוכן רגיל ופשוט. בדקו היכן התוכן עולה באתר שלכם ומה הרמה שלו. סגרתם על תוכן איכותי? תבדקו שהוא באמת נותן ערך מוסף לנישה שלכם. לא אחת ראיתי תוכן מאוד גרוע, עד לרמה של מסוכן למי שקורא אותו, באתרים בנושא רפואי.

מה רמת הטיפול של חברת הקידום באתר שלכם?

משלמים ריטיינר של 5000 ₪ בחודש והדו"ח היחיד שאתם מקבלים הוא מצב המיקומים שלכם בגוגל והשוואה של התנועה לאתר לחודש הקודם? זה נחמד וטוב, אבל זה ממש לא מסביר מה בדיוק חברת קידום האתרים עשתה במהלך החודש באתר שלכם. זה ממש לא מקרה נדיר, אבל כאשר אתר מסוים נמצא במקומות גבוהים בכל ביטוי אפשרי, ישנם ספקי שירות שמחליטים לא לעשות כלום. פשוט לא לגעת באתר. הם לא מעדכנים תוכן, לא בונים קישורים. וכך קורה שהלקוח ממשיך לשלם אלפי שקלים בחודש אבל בגלל שהמיקומיםטובים, הם לא נודעים באתר אלא נחים על זירי הדפנה. אז על מה הלקוחות האלה משלמים? על כלום. כדאי לבקש דו"ח של מה שנעשה בפועל לטובת הקידום בכל חודש ולא רק לבקש לראות את מצב התנועה לאתר שלכם והמיקומים. את זה אתם יכולים להבין גם ללא חברת הקידום.

באדיבות: http://www.lichterseo.com/